dinsdag 5 juni 2012

Eerste dagje Volendam

Hallo iedereen,
Zoals jullie wel zullen merken zijn we heelhuids aangekomen in Volendam!!!
Nu Robert niet ging zwemmen vertrokken we rond 9 uur deze morgen, maar ja welke richting moest hij uit, richting Breda !!! oei dat was effe schrikken, toch niet naar Nederland, nee natuurlijk niet er zijn nog veel afritten voor de Nederlandse grens...
Jaren geleden zijn we eens een weekje naar Amsterdam geweest, Robert vond het prachtig dus dit ging zeker en vast lukken, niets file dus we hadden geluk of beter ik had geluk haha.
Toen we aan Zaandam kwamen zei hij ineens Volendam, en klaarde zijn gezicht wat op haha, na al die jaren is het er toch eens van gekomen.
Alles is perfect verlopen, zelfs niet verkeerd gereden, we waren hier al om 11 uur, ik had gemeld dat we tussen 14.00- 15.00 zouden aankomen, eerst kennis gemaakt met Henny, de vrouw des huize, we kregen direct een tasje koffie aangeboden dat ons heerlijk smaakte.
Nadien kregen we een plannetje hoe we moesten rijden om naar op de dijk te komen, we doen het per auto wandelen gaat ook maar we nemen het eenvoudigste, ook vertelde ze ons waar we het best parkeerde.
Eerst naar onze kamer, we hebben de hele bovenverdieping want lager kwamen er nog mensen en hebben we het rijk voor ons alleen, we hebben een koelkastje, microgolf, toaster, koffie en thee, dus we komen hier echt niets te kort.
Ontbijt daar wordt voor gezorgd dus we laten ons hier verwennen.
Dus nadien wij op stap, een heel goede parkeerplaats gevonden, gratis !!! daar kan Antwerpen eens een voorbeeld aan nemen het zijn toch verkiezingen in oktober, langs de dijk geslenterd en natuurlijk eerst iets gaan eten want het was intussen toch al 13.00 uur geworden.
Het zonnetje scheen volop, veel mensen zaten al op het terras maar dat is nog niet voor mij misschien de volgende dagen want het wordt warmer heb ik gehoord, er liep redelijk wat volk, natuurlijk Japanners genoeg het leek Brugge wel.
Robert heeft wat foto's genomen, nadien zei hij de batterij is bijna leeg, geen probleem heb er nog een volle, oef ineens dacht ik die heb ik wel bij maar de oplader niet, zo zie je maar de laatste dag inladen komt nooit goed zegt onze schoonzoon, hij heeft nog gelijk ook.
Dus erg spaarzaam geweest nadien met het maken van foto's, we zijn daarna naar Edam gereden misschien vinden we daar een oplader, nee dus, ook weer gratis parkeren, de man stuurde ons naar Hoorn, daar was de parking betalend, we gingen een electro zaak binnen, daar waren klein Panasonic camera's voor 100€ dus vinden we niets kopen we een kleine camera bij.
De man stuurde ons naar een fotozaak, we hebben een universele voor alle Panasonic camera, ik zei kan je het even proberen want in Tenerife heb ik ook eens een oplader gekocht voor de IPod en werkte niet, gelukkig deze wel.
De verkoper was juist terug van 3 dagen Antwerpen, en wij komen naar hier, hij vond ons wel echte Bourgondiërs !!!! waarom zou hij dat nu zeggen.
Maar hij heeft ons wel een goed adresje gegeven om in Hoorn ijskreem te eten " Vivaldi", ze hadden 38 verschillende soorten ijskreem, we hebben er maar twee uitgeprobeerd hoor!!
Nadien terug naar huis... ja nu is dit even onze thuis en op internet, de foto's erop zetten oei was al een probleem, ze komen niet ineens bij mijn afbeeldingen maar in Dropbox, nog nooit gehad maar met wat kunst en vliegwerk zitten ze nu mooi bij mijn afbeeldingen.
Het zonnetje schijnt hier heerlijk binnen en wat we morgen gaan doen moet ik nog effe uitpluizen maar denkelijk mooi weer en dan kunnen we terug volop foto's maken.
Hier zijn veel straten helemaal oranje gekleurd, heb zelfs een deur gezien helemaal oranje, ik ben wel blij dat het in Volendam en Edam niet zo gek is met de oranje vlaggetjes hoor t'is maar voor de foto's hééé.
Gr Rita

1 opmerking:

  1. Mooi dat de reis zo voorspoedig is gegaan en wat hebben jullie al veel gedaan zeg, als jullie je dan maar niet gaan vervelen de andere dagen.
    Ik ben juist beter in op het;laatste moment pakken, doe ik het eerder mis ik altijd wat.
    Ja voor de foto is het beter als de oranje koorts nog niet zo erg toegeslagen is.
    Geniet nog maar lekker verder wij lezen het graag.

    BeantwoordenVerwijderen